پنج شنبه / ۶ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۶:۳۰
سرویس : فصلنامه رسانه
کد خبر : ۱۲۷
گزارشگر : ۵۵۱
سرویس فصلنامه رسانه

هفتاد و سومین شماره فصلنامه رسانه منتشر شد

دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌‌ها هفتاد و سومین شماره فصلنامه علمی – ترویجی وسایل ارتباط جمعی را منتشر کرد.

(پنج شنبه ۶ خرداد ۱۳۸۹) ۱۶:۳۰
روابط‌عمومی دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌‌‌ها به نقل از دکتر مهدیزاده سردبیر فصلنامه رسانه اعلام کرد:شماره جدید فصلنامه رسانه ( بهار 1378) به موضوع « روش‌های کیفی پژوهش در ارتباط » اختصاص دارد .
مهدیزاده توضیح داد: چنانچه که می دانیم روش های تحقیق از عوامل با اهمیت برای شناخت و فهم دقیق و کافی پدیده‌ها است.به عبارت دیگر سه مقوله توصیف ، تفسیر و تبیین به گونه ای همیشه با روند و چگونگی روش تحقیق همراه است.
سردبیر رسانه گفت: روش پژوهش در حوزه ارتباطات نیز همچون دیگر حوزه های علوم اجتماعی به دو صورت کمی و کیفی تقسیم می‌شوند که روش‌های کمی مبتنی بر رویکرد تجربی و اثباتی و روش کیفی بر نوعی تحلیل عمقی_ تفسیری،انتقادی و پسامدرن_ تاکید دارد.
وی در توضیح علت اختصاص این شماره فصلنامه به موضوع"روش های کیفی در ارتباطات" گفت:با توجه به اهمیت روش های کیفی در پژوهش‌های ارتباطی و رسانه‌ای و حجم پایین این گونه پژوهش‌ها در مقایسه با پژوهش‌های کمی و البته پیچیده تر بودن روش کیفی ، فصلنامه رسانه، با اختصاص این شماره به روش های کیفی پژوهش در ارتباطات تلاش کرد سهمی هر چند اندک در معرفی این روش ایفا نماید.
روابط عمومی دفتر مطالعات و توسعه رسانه ها اعلام کرد به منظور استفاده بیشتر پژوهشگران و دانشجویان عرصه علوم ارتباطات، متن کامل شماری از مقالات این شماره فصلنامه رسانه در بخش مقالات وب‌سایت درج شده است.

فهرست مطالب این شماره فصلنامه رسانه عبارتند از :

§ چالش‌های پژوهش کیفی در علوم اجتماعی ایران ، دکتر محمد سعید ذکایی
§ مکاتب فرهنگ و ارتباطات ، پروفسور سید حمید مولانا
§ مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات ، شعبانعلی بهرامپور
§ تحلیل واسازی ، دیوید ام .بوژه / دکتر حسن محدثی
§ تحلیل گفتمان سرمقاله‌های روزنامه های برجسته آمریکا در باره برنامه هسته ای ایران ،فواد ایزدی
و حکیمه سقای بی ریا / سید جمال الدین اکبرزاده
§ تحلیل محتوای بازنمایی های رسانه ای در جهان نابرابر ، اوئن دوروکس /سید محمد مهدیزاده
§ تاریخچه و کاربرد برخورد اندیشه‌ها /فرخ پارسی زاده
§ روش تحقیق تاریخی : شیوه ها و کاربردهای آن در ارتباطات ، منصور ساعی
§ تحلیل گفتمان : بیرون از هزارتوی تئوری‌ها ، دکتر محمد جواد غلامرضا کاشی
§ معرفی کتاب
§ فهرست گزیده مقالات ارتباطات جمعی در مطبوعات

گفتنی است که علاقه‌مندان می‌توانند فصلنامه رسانه را از دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها تهیه کنند.
همچنین می‌توانند با مراجعه به صفحه اشتراک رسانه در این وب سایت، مجله را مشترک شوند.
یادآور می‌شود هزینه ارسال مجله برای اینگونه اشتراک (اشتراک از طریق سایت) رایگان است.


تعداد بازدید : ۸۴۴
(پنج شنبه ۶ خرداد ۱۳۸۹) ۱۶:۳۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید