• سیزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک برگزار شد
  • مدیریت جزیره‌ای رسانه جای خود را باید به مدیریت شبکه‌ای بدهد
  • ۱۰:۰۱ (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷)
  • ما باید مدیریت جزیره‌ای را به مدیریت شبکه‌ای عبور دهیم تا رشد پیدا کند و با خودانگیختگی، پویایی تیمی را تقویت کنیم
  • یک پیشکسوت رسانه با بیان اینکه روابط عمومی در یک دهه اخیر از بُعد حرفه‌ای و سخت‌افزاری توانسته قدم‌های بلندی را بردارد، گفت: ما باید مدیریت جزیره‌ای را به مدیریت شبکه‌ای عبور دهیم تا رشد پیدا کند و با خودانگیختگی، پویایی تیمی را تقویت کنیم.

    به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و به نقل از خبرگزاری فارس، سیزدهمین دوره همایش روابط‌عمومی الکترونیک  با قرائت پیام فیلیپ شپارد، دبیرکل انجمن بین‌المللی (ایپرا) و پروفسور یحیی کمالی‌پور، پایه‌گذار و رییس انجمن ارتباطات جهانی در هتل المپیک تهران برگزار شد.

    بنا بر این گزارش، در این مراسم  مقاله «روابط‌عمومی شبکه‌ای، اتصال‌گرایی و افزایش سرمایه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی» نوشته دکتر سعیدرضا عاملی، مقاله «نظرسنجی در شبکه‌های جدید» نوشته دکتر محمد سلطانی‌فر، مقاله «نقش روانشناختى شبکه‌هاى اجتماعى در آفرینش اتصال‌ها و ارتباط‌هاى چندجانبه» نوشته دکتر سید محسن فاطمی، مقاله «روابط‌عمومی هوشمند در عصر روابط دیجیتال؛ رویکرد شبکه‌ای به روابط‌عمومی دیجیتال، از راه شناخت رفتار شبکه‌ای گره‌های انسانی» نوشته دکتر شاهو صبّار، مقاله «پیش‌رانها در ارتباطات موثر» نوشته دکتر قاسم انصاری، مقاله «ضرورت سواد داده‌ای و بصری در روابط‌عمومی شبکه‌ای جدید» نوشته دکتر مریم سلیمی، مقاله «شما با کدام طرف هستید؟ روابط‌عمومی و تعاملات با شبکه‌های اجتماعی» نوشته دکتر روح‌الله هنرور، مقاله «ابزارهای و رویکردهای روابط‌عمومی نوین» نوشته جواد افتاده، مقاله «بررسی نقش روابط‌عمومی شبکه‌ای در اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی جهت تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی» نوشته مشترک مجید پورخیاط، پیمان فیضی و زهره امانی و مقاله «روابط‌عمومی و شبکه‌های اجتماعی و ویژگی‌های روابط‌عمومی شبکه‌ای» نوشته مشترک محسن حاج‌محمدی و مهدی اسماعیلی در این همایش ارائه شدند.

    همچنین میزگردی با حضور اساتید و صاحبنظران حوزه‌های روابط‌عمومی، ارتباطات و بازاریابی با موضوع «بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی» با مدیریت ضیایی‌پرور برگزار شد.

    به گزارش فارس، بخش دیگری از این همایشتجلیل از ۳۰ سال فعالیت علمی و عملی «دکتر فریدون وردی‌نژاد» در در حوزه‌های ارتباطات، رسانه و روابط‌عمومی بود که یونس شکرخواه در این مراسم گفت: امروز از او تجلیل می‌کنیم در حالی که آثار علمی او مدون نشده در حالی که ما از آقای وردی‌نژاد باید مدیریت رسانه را بیاموزیم به دلیل اینکه مدیریت خوانده و در رسانه فعالیت داشته است.

    وی ادامه داد: در مدیریت رسانه مسئله‌یابی و دیدن افق‌های استراتژیک اهمیت دارد و فریدون وردی‌نژاد نیز این دو بال را دارد. هر تحریریه‌ای مسئله خاص خود را دارد که پیدا کردن آن به همان سازمان واگذار شده است اما درباره افق‌های استراتژیک باید بدانیم که فاقد ابزار سنجش رشد و رکود در سازمان هستیم. ما هنوز نیروی متخصص به آن شکل که باید وجود داشته باشد، نداریم و جای افرادی مانند وردی‌نژاد خالی است.

     

    در بخش دیگری از مراسم نیز پرویز اسماعیلی عنوان داشت: ما امثال آقای وردی‌نژاد را از نظر شخصیت رسانه‌ای در فضای عمومی کشور کم داریم و افرادی که مدیریت اجرایی در حوزه کلان داشته باشند و همچنین در حوزه رسانه ساختاری را ایجاد کرده باشند، شاگردانی را تربیت و روشی پایه‌گذاری کرده باشند را کم داریم. آقای وردی‌نژاد سردمدار این رویه است و کارهای زیادی را برای کشور انجام داده است.

    وی با بیان اینکه وردی‌نژاد به جهت کارهای سیاسی که انجام داده و می‌دهد می‌گویند که هم اصلاح‌طلب و هم اصولگرا است، اظهارداشت: به این دلیل این حرف را می‌زنند چون زمانی که پای ایران و ایرانی به میان می‌آید به این دو متعهد است و هیچ میلی به سلیقه‌های سیاسی دیگر ندارد. او در عرصه‌های مدیریت سیاسی هم نگرش ارتباطی داشته است. به این معنا که ایشان در دوره مدیریت خود همه نوع افرادی را به عنوان همکار در کنار خود داشته است. او به خوبی در کشور ما سیاست و ارتباطات را پیوند زد.

    محسن میرزایی، استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری و مورخ نیز گفت: روزنامه ایران با وردی‌نژاد به یک روزنامه درجه یک تبدیل شد و این مساله آسان نبود به دلیل اینکه روزنامه‌های رقیب در اوج بودند. ایشان با مدیریت درست، راستی و صحت عمل روزنامه ایران را اداره کردند.

    محمد سلطانی‌فرنیز عنوان داشت: او جنگجوی عرصه رسانه‌ها و شمشیر او برای آن دوران برنده بود که در آن تاریخ ماندگار شد. ایشان در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی هم سمت‌های مختلفی داشت و با پنج وزیر همکاری می‌کرد. او زمانی که سفیر شد توانست روابط خوبی را با چین پایه‌گذاری کند و رابطه‌ای که امروز وجود دارد به خاطر این مساله است. در کار خبر هم سعی می‌کرد که دیپلماسی عمومی را دنبال کند.

    محمد تقی روغنی‌ها نیز در این مراسم ضمن ارائه خاطراتی از نحوه آشناییش با وردی‌نژاد گفت: وردی‌نژاد یکی از برجسته‌ترین مدیرانی است که در دوره خدمت خود دیده‌ام.

    در پایان این مراسم فریدون وردی‌نژاد نیز در سخنانی گفت: اگر از من بپرسند که بزرگترین سرمایه تو چیست، می‌گویم بزرگترین سرمایه من عزیزانی هستند که در یک کار تیمی و جمعی می‌توانیم قدم برداریم. من از تمامی اساتید و بزرگان تشکر می‌کنم و خاضعانه دست آن‌ها را به خاطر لطف و مرحمتشان می‌فشارم.

    وی افزود: روابط عمومی در یک دهه اخیر از بُعد حرفه‌ای و سخت‌افزاری توانسته قدم‌های بلندی را بردارد. زنان و مردان برجسته‌ای در این راستا تلاش کرده‌اند و باعث رشد سطح کشور ما در عرصه روابط الکترونیک شدند. ما امروز نیازمند تقویت و پرداختن به مهارت‌های انسانی و ارتباطی هستیم و این حرکت وابسته به قدرت افرادی است که در روابط عمومی فعالیت می‌کنند. البته باید بُعد نرم‌افزاری روابط عمومی را نیز تقویت کنیم. می‌خواهیم در آینده شاهد ژنرال‌های سایبری در عرصه روابط عمومی باشیم و همچنین بتوانیم روابط عمومی را به بخش‌های عمومی و سامانه‌ها بدهیم و گام‌های بلندی را در شفافیت این عرصه برداریم. ما نیازمند این هستیم که از هوش عاطفی بهتر استفاده کنیم تا بتوانیم یکدلی، اعتماد به نفس و ... را در بُعد اجتماعی و روابط عمومی تقویت کنیم. همچنین مدیریت جزیره‌ای را باید به مدیریت شبکه‌ای عبور دهیم تا رشد پیدا کند و با خودانگیختگی، پویایی تیمی را تقویت کنیم.

    Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500