• ویراست و چاپ دوم کتاب سواد رسانه‌ای منتشر شد
  • ۱۵:۴۵ (دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷)
  • اثر حاضر، اولین کتاب تخصصی در زمینه سواد رسانه‌ای است که با نگاه بومی به این موضوع می‌پردازد
  • کتاب «سواد رسانه‌ای، درآمدی بر شیوه یادگیری و سنجش»، نوشته دکتر علی طلوعی با مقدمه‌ای از دکتر حمیدضیایی‌پرور از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

    به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، همزمان با برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ویراست و چاپ دوم کتاب «سواد رسانه‌ای، درآمدی بر شیوه یادگیری و سنجش»، منتشر و به بازار عرضه شد.

    این کتاب که برای اولین بار در اردیبهشت ماه سال 1391 منتشر شد، در همین سال نیز به عنوان کتاب برتر سال در حوزه مطبوعات و رسانه برگزیده شد.

    سواد رسانه‌ای دانش و مهارتی است که از خلال آن می‌توان به شناختی از انواع رسانه ها، ساز و کارهای تولید رسانه‌ای، چارچوب‌های نهادی و قانونی رسانه‌ها، محصولات رسانه‌ای و همچنین لایه‌های معنایی پنهان و مستتر در محصولات رسانه‌ای دست یافت و به ما این امکان را می‌دهد که بدانیم بازنمایی رسانه از واقعیت تا چه حد دقیق، درست و عادلانه صورت می‌گیرد.سواد رسانه‌ای با مفهوم تفکر نقادانه و مبتنی بر شناخت مطابقت دارد و شناختی عمیق از آنچه در فضاهای رسانه‌ای می‌گذرد، به دست می‌دهد.

    اثر حاضر، اولین کتاب تخصصی در زمینه سواد رسانه‌ای است که با نگاه بومی به این موضوع می‌پردازد و می‌کوشد پاسخگوی نیازهای مخاطبان در این حوزه باشد. از آنجایی که در کشور ما تاکنون پژوهش‌ها و پیمایش‌های دقیق و استانداردی در مورد سنجش این موضوع صورت نگرفته است، اثر یاد شده می‌تواند به عنوان مرجعی سودمند و قابل استناد در این حوزه به‌شمار رود.

    کتاب «سواد رسانه‌ای» در شش فصل تنظیم شده که با تعریف سواد رسانه‌ای، تبیین عناصر سازنده آن و بررسی سواد رسانه‌ای آغاز می‌شود و با ارائه پیش زمینه بین‌المللی از مطالعات و تلاش‌های انجام شده در این حوزه تلاش می‌کند اجزای اصلی بر سازنده سواد رسانه‌ای، ضرورت‌های آموزش سواد رسانه‌ای، شیوه‌های آموزش و یادگیری سواد رسانه‌ای و در نهایت شیوه‌های پژوهش در این زمینه را ارائه دهد. در نهایت پرسشنامه‌ای بومی شده برای مطالعات سواد رسانه‌ای در ایران تدوین شده که می‌تواند راهگشای مطالعات بومی در کشور باشد.

    ویراست و چاپ دوم کتاب «سواد رسانه‌ای، درآمدی بر شیوه یادگیری و سنجش» نوشته علی طلوعی در اردیبهشت ماه سال 1397 با شمارگان 1000 نسخه، 272 صفحه، در قطع رقعی، توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر و به بازار عرضه شده است.

     

     

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500