• موفقیت استراتژی درآمدزایی جدید تراز مالی گاردین مثبت شد
  • ۱۵:۳۹ (پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸)
  • موسسه رسانه ای Guardian News & Media در سال مالی 19-2018 به سودی معادل 800 هزار پاوند دست یافته است
  •   

    گاردین- ترجمه اختصاصی سایت دفتر مطالعات رسانه ها: برای نخستین بار در تاریخ نشریات موسسه رسانه ای گاردین – روزنامه های گاردین و آبزرور و همچنین گاردین هفتگی – تراز مالی این موسسه مثبت شده است، موفقیتی ناشی از افزایش ترافیک آنلاین، کاهش هزینه های جاری و کمک مالی خوانندگان.
    موسسه رسانه ای Guardian News & Media در سال مالی 19-2018 به سودی معادل 800 هزار پاوند دست یافته است. این در حالی است که تنها سه سال پیش، تراز مالی این موسسه نشان از 57 میلیون پاوند ضرر مالی داشت. این موفقیت به معنای آن است که روزنامه بریتانیایی حال به لطف برنامه تغییر اساسی اش، از سطح موسسه ای زیان ده خارج شده و در مسیر رشد پایدار قرار گرفته است.
    این شرکت رسانه ای می گوید 655 هزار خواننده ثابت اش در هر دو حیطه روزنامه چاپی و دیجیتال به صورتی مداوم کمک مالی می کنند و علاوه بر آنها، در یک سال اخیر، 300 هزار مخاطب دیگر مبادرت به کمک هایی مقطعی کرده اند.
    گاردین کوشیده است طی سال های اخیر دامنه دسترسی مخاطبانش را فراتر از رویکرد paywall ببرد و از خوانندگانش خواسته است با پرداخت مبالغی، به فعالیت های این رسانه در زمینه گزارش های ویژه، به نوعی یارانه بپردازند.
    طی سه سال اخیر، میزان مشاهده صفحات این رسانه از ماهانه 790 میلیون بار در سه ماه پایانی سال 2016 به ماهانه 1.35 میلیون دفعه در ماه مارس گذشته (2019) افزایش یافته است.
    کاترین واینر، سردبیر گاردین در این باره می گوید: «در این عصر ناآرامی های سیاسی و اقتصادی غیر معمول و شدید، نیاز به گزارش ها و تحلیل های باکیفیت و مستقل هیچ گاه تا این حد بالا نبوده است. روزنامه نگاری گاردین در حال شکوفایی است، قدرتمندان را پاسخگو نگه می دارد و به دنبال ایده های جدید است». 
    وی می افزاید: «ما به لطف خوانندگان مان و سخت کوشی و استعداد نیروهای شاغل در گاردین، به نقطه عطف مالی بسیار مهمی رسیده ایم. ما اینک در مسیری پایدار قرار داریم و می توانیم از طریق روزنامه نگاری متمایزمان به اهداف خود برسیم، روزنامه نگاری و رویکردی حرفه ای که به دنبال درک شرایط این دوره و روشن ساختن آن است».
    درآمد کلی موسسه رسانه ای گاردین سالانه سه درصد رشد می کند (223 میلیون پاوند در حال حاضر)، آن هم در زمانه ای که بسیاری از رقبا با زیان مالی بسیار هنگفتی دست و پنجه نرم می کنند. حدود 55 درصد درآمد این موسسه از محل فعالیت های دیجیتال آن است، بالاتر از هر رسانه خبری دیگری در بریتانیا.
    آگهی های منتشرشده در نسخه چاپی گاردین – منبعی که زمانی رگ حیات بخش هر روزنامه ای محسوب می شد – تنها 8 درصد درآمدهای این رسانه را به خود اختصاص داده است، با این همه گاردین خود را به شکلی جدی متعهد به انتشار نسخه چاپی اش می داند. مجموع مشترکان نسخه چاپی گاردین، آبزرور و گاردین هفتگی در حال حاضر به 110 هزار نفر می رسد. 
    این شرکت همچنین هزینه های جاری خود را طی سه سال اخیر تا 20 درصد کاهش داده است. مدیران گاردین می گویند درآمد دوایر این موسسه در ایالات متحده و استرالیا نیز به شکلی پایدار به درآمدزایی رسیده اند.
    @rasaneh_org

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده:
پست الکترونیک: *  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500