دوشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۹
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۴۷۵۹
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌کند:

نشست تخصصی رسانه و گردشگری در دوران کرونا

(دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹) ۰۸:۱۹

 

 

هم‌اندیشی تخصصی" رسانه و گردشگری در دوران کرونا"  روز دو‌شنبه 21 مهر  ماه از ساعت 10 الی 12 در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود. یکی از شاخص‌های بسیار مهم در امر توسعه کشورها، فن‌آوری و استفاده بهینه از وسایل ارتباط جمعی است. امروزه هیچ‏ صنعتی بدون بهره‏گیری از فن‌آوری‌های‏ ارتباطی قادر به رقابت با دیگران و ادامه حیات نخواهد بود؛ به ویژه صنعت گردشگری که‏ با وسایل ارتباط جمعی ارتباط بسیار تنگاتنگی دارد. وظیفه رسانه در جامعه امروز، مراقبت از محیط فرهنگی، ایجاد هم‌بستگی میان اجزای گوناگون جامعه و انتقال میراث یک نسل به نسلی دیگر است. بنابراین، نقش رسانه در تبلیغ گردشگری و اطلاع‌‌رسانی و آگاهی مردم داخل و خارج کشور از ظرفیت‌های گردشگری کشور، بسیار پررنگ و مؤثر است.شیوع ویروس کرونا بخش گردشگری جهان و ایران را با چالشی اساسی مواجه کرده است معضلی که در حال پیشرفت و تغییر است . در این نشست که با حضور صاحب نظران این حوزه برگزار می‌شود، نقش رسانه‌ها در برون رفت از معضلات صنعت گردشگری بررسی می‌شود.

محورها مورد بحث این جلسه عبارتند از:

- راهکارهای رسانه‌ای برای ترویج و توسعه گردشگری

- نقش رسانه‌های در افول صنعت گردشگری

-  بررسی جایگاه رسانه‌های اجتماعی در توسعه گردشگری الکترونیکی

- موانع گردشگری ایران و نقش رسانه‌ها در قبال آن

سخنرانان:

- دکتر مهرداد فرشیدی،عضو هیات علمی دانشگاه بینالود مشهد

-دکتر فرید جواهرزاده،رئیس انجمن علمی طبیعت گردی ایران

- دکتر گیتا علی آبادی، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها

تعداد بازدید : ۷۸
(دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹) ۰۸:۱۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید