دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۴
سرویس : انتشارات
کد خبر : ۱۴۹۰۳
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس انتشارات

انتشار کتاب حوزه عمومی شبکه‌ای

(دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹) ۱۳:۴۴

 

دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با همکاری مؤسسه مطبوعاتی نشرآوران کتاب «حوزه عمومی شبکه‌ای» را به قلم «سیّدمسعود سیّدعلوی» منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در این کتاب نویسنده حوزه عمومی را مفهومی رایج در علوم اجتماعی و ارتباطات معرفی می‌کند که به توضیح شرایط و عواملی می‌پردازد که در ذیل آن تبادل نظر در یک جامعه سیاسی بین مردم صورت می‌گیرد.

نظریه حوزه عمومی یک زمینه پژوهشی میان‌رشته‌ای با هدف تئوریزه کردن خصوصیات زندگی عمومی در یک جامعه سیاسی است که وجود عامه را با توان تحلیل انتقادی نسبت به امور زندگی سیاسی و اجتماعی خود مفروض می‌گیرد. عامه‌ای که از طریق مباحثه به افکار عمومی شکل می‌دهند. از این طریق افکارعمومی به عنوان صدای مردم شکل می‌گیرد و هر یک از افراد می‌توانند در مخالفت با یک مسئله و موضوعی اجتماعی و سیاسی دست به کنش مناسب بزنند. نظریه حوزه عمومی که غالباً وجهی هنجاری نیز دارند، نوعی مدل زندگی عمومی را عرضه می‌کنند که در مطالعات دمکراسی و ارتباطات سیاسی جایگاه مهمی دارند.

کتاب «حوزه عمومی شبکه‌ای» از چهار فصل به شرح زیر تشکیل شده که هر فصل آن نیز دارای یک مقدمه است:

فصل اول: حوزه عمومی

فصل دوم: فضای مجازی

فصل سوم: جامعه شبکه‌ای

فصل چهارم: حوزه عمومی شبکه‌ای

چاپ اول کتاب «حوزه عمومی شبکه‌ای» نوشته «سیّدمسعود سیّدعلوی، با شمارگان 1000 نسخه، با قطع رقعی، در 172 صفحه، و با قیمت 30000 تومان، دی ماه سال 1399 از سوی  دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و با همکاری مؤسسه مطبوعاتی نشرآوران منتشر  و به بازار عرضه شده است.

 تنظیم خبر:لیلی نوری میاندوآب

تعداد بازدید : ۱,۱۲۰
(دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹) ۱۳:۴۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید